levertijd-en-verzendkosten
Levertijd en voorraad
U kan in uw winkelmandje zien of het product voorradig is.
Als het product niet voorradig is dan krijgt u de melding,"Dit product is niet beschikbaar in de gewenste hoeveelheid". Het (aantal) item wordt als backorder geplaatst".
Dit betekent dat het product op een latere tijdstip geleverd zal worden.
Bij het artikel
Artikelen die niet frequent in ons assortiment zijn, of vb.bepaalde maten van handschoenen kunnen soms niet in het winkelmandje geplaatst worden, maar kunnen wel besteld worden.
Indien u een artikel wenst dat niet standaard te verkrijgen (Neem contact met ons wanneer het artikel op indien u deze maat toch wenst, we kunnen dan navraag doen bij onze producent)
In de winkelwagen
Als onze artikelen op voorraad zijn verschijnt er géén melding en is het artikel normaal op voorraad.
Bij artikelen die standaard op voorraad gehouden worden, verschijnt er een melding "is niet beschikbaar in de gewenste hoeveelheid. 1 items worden als backorder geplaatst."
Mijn Account / bestelling
Als u inlogt op uw account kunt u bij uw bestelling uw order volgen.
1. Artikelen in voorraad?
Bijna alle artikelen zijn bij ons op voorraad en zijn in ons bestelsysteem ingegeven.
Als bij een artikel backorder staat , betekent dit dat het artikel op het moment niet in voorraad is , en gelden er andere levertijden.
Wanneer het artikel onverwacht voor langere tijd uitgeput of niet meer verkrijgbaar is bij onze leveranciers zullen we U op de hoogte brengen.
U kan dan kiezen om de bestelling te annuleren en het bedrag terug te laten storten.
Als op voorhand op de website vermeld staat dat het artikel voor langere tijd niet voorradig zal zijn en U beslist toch om te bestellen , bent U hiervan op hoogteen zal géén extra mail naar U verzonden worden.
Bij annulering hiervan zal extra administratiekosten verrekend worden voor het creditteren van Uw factuur en het terugstorten van uw betaling.
Wilt u zeker weten wanneer het artikel weer op voorraad is kan U ons contacteren via : info@topproducts.be
Verzenden:
Aan huis geleverd, betekent dat het pakket wordt afgegeven op het door u aangegeven afleveradres.
Voor thuisleveringen worden de pakketten afgeleverd met handtekening voor ontvangst.
Bij thuislevering zal Post.nl het pakket afleveren, zowel voor België als Nederland.
U heeft de optie om het pakket te verzekeren.
4. Hoe verloop het afleveren van mijn bestelling?
Thuislevering
Voor thuisleveringen zal de chauffeur van Postnl gebruik maken van handterminals waarbij een proof of delivery, een elektronische (digitale) handtekening aan de deur kan worden gerealiseerd of men kan het pakket bij de buren afleveren.
Postnl kan aan ieder persoon (boven de 16 jaar) die bij U thuis de deur opent het pakket afleveren.
In België zal het pakket 3x worden aangeboden.Telkens zal men een notificatie achtergelaten.
Bent U na de 3x niet aanwezig gaat het pakket terug retour naar Topproducts.be
In Nederland zal het pakket 2x aangeboden worden.
Als U niet thuis bent, zal men een notificatie achtergelaten .
Na de 2de poging gaat het pakket naar het kortst bijzijnde post.nl ophaalpunt waar uw pakket 14 dagen zal blijven.
Is het tegen die tijd nog niet door u opgehaalt wordt het pakket retour verzonden naar Topproducts.be
Verzendkosten
Thuisleveringenin België tot 30 Kg./ €5.95 / verzekerd = €7.45
Thuisleveringen in Nederland tot 30 Kg / €5.95 / verzekerd = €7.45
Levering
Bestellingen die in voorraad en voor 16u. besteld en betaald zijn, zullen normaal binnen 24u. aan huis geleverd worden door Post.nl
Leveringen aan huis door Post.nl gebeuren van dinsdag tot zaterdag.
7. Kan ik mijn pakket volgen?
Ja, bij postnl krijgt U een Track&Trace nr. op deze pagina Uw pakketje volgen.
Let op ! Het kan pas gevolgd worden als het pakket ingescand in het sorteercentrum is.
8. Wat moet ik doen wanneer mijn pakket niet is aangekomen?, (binnen de normaal verwachte termijn.)
Zoek met uw Track&Trace code Uw pakket op, meestal geeft dat al een indicatie wat er aan de hand is. of wanneer de volgende levering is gepland.
Komt U er niet uit, dan neemt U contact op met Topproducts.be (info@topproducts.be)
We zullen dan met onze vervoerder, een onderzoek starten om na te gaan wat er is misgelopen.
9. Zal eventuele schade/vermissing vergoed worden?
Vanaf het moment dat onze bestellingen bij de vervoerder afgelevert worden kan Topproducts niet meer verantwoordelijk gesteld worden wanneer een pakket vermist is of schade heeft opgelopen.
Schade wordt vergoed (conform de CMR voorwaarden, ongeveer € 10 per kg) indien tijdens het vervoer onzorgvuldig met het pakket is omgegaan en indien het pakket vermist is geraakt.
In geval van zichtbare schade aan het pakket, dit vast te laten stellen op het ogenblik dat u het pakket in ontvangst neemt.
In het geval van niet zichtbare schade, moet u als ontvanger ons verwittigen via het contact formulier, binnen een termijn van maximum 7 dagen sinds de levering van het pakket.
Schade of vermissing van een verzekerde zending zal Topproducts contact opnemen met de customer service van post en als blijkt dat het verzekerd pakket werkelijk verdwenen is gaat Topproducts met Postnl de verzekeringsformaliteiten regelen, zodat Uw verloren schade ( max.€ 500 ) vergoed zal worden.
Let op ! Indien Postnl niet binnen 30 dagen,na de dag van aanbieding een melding heeft doorgekregen dat de zending niet is afgeleverd,dat deze beschadigd of vertraagd,dan wel dat de vervoerovereenkomst niet naar behoren is uitgevoerd,gaat Postnl er vanuit dat het leveren van het pakket in het overeenkomstig het servicekader is uitgevoerd.
Indien U niet thuis bent
Indien u niet thuis bent biedt Post NL het pakket nog twee keer aan of levert het af bij uw buren. Indien het opgegeven adres niet correct blijkt te zijn krijgt u een e-mail met daarin de vraag het adres te controleren en waar nodig te wijzigen. Na de derde afleverpogingen komt het pakket retour naar ons of wordt het bij een afhaalpunt geleverd.